sobota 11. května 2013

チョコレートケーキ - Chocolate cake

Dort plný čokolády. Ideální pro ty, kterým přeběhne mráz po zádech, když zaslechnou "máslový krém".

Sama mám něco jako averzi vůči takovým krémům. Dorty od mojí mamky byly vždy vynikající, prostě taková ta klasika. Jenže se to neobešlo bez máslových krémů, které v ledničky tuhly.  Při konzumaci mi pak trnuly zuby, když jsem se do krému "zakousla".
Stejně tak nesnesu silnější vrstvu másla na chlebu či rohlíky.

Když jsem tedy hledala recept na čokoládový dort (díky TT na blog.cz), šla jsem po těch, které na první pohled nevypadaly máslově.
Vybrala jsem celkem tři a tady je recept na mého favorita.

Těsto
3 (4) vejce
120 g (160 g) cukru krystalu
3 (4) žloutky
80 g (107 g) mouky
50 ml (67 ml) mléka
30 g (40 g) másla
20 g (26 g) kakaa

Čokoládový krém/náplň
200 ml (265 ml) smetany ke šlehání
200 g (265 g) čokolády

Asi vás trochu matou ty vyšší hodnoty v závorkách. Takto je to i v původním receptu. Zřejmě si prostě můžeme vybrat. Máme-li doma jen tři vejce, budeme pracovat s prvními hodnotami. Máme-li čtyři, pořádně to rozjedeme.

Já to pořádně rozjela. 

Na stránkách, na které vám dám úplně dole odkaz, je krásná fotodokumentace postupu. Sama to často dělám, tentokrát jsem se ale tak soustředila, že jsem udělala jen minimum fotek.

Postupu se nemusíte bát, je jednoduchý.

1. Ušleháme bílky a cukr krystalu (v receptu nevím proč bylo napsáno "jen polovinu", ale dál jsem na další přidávání cukru nenarazila, tak jsem tam dala všechen, možná podle chuti)
2. Přidáme žloutky
3. Do hmoty přidáme mouku (v receptu jsem nevyluštila jakou, použila jsem hladkou)
4. V rychlosti rozpustíme máslo s mlékem a kakaem
5. Směs přilijeme do těsta
6. Vše opatrně vlijeme do formy vyložené pečícím papírem
7. Pečeme 30-40 mnt na 170 stupňů 
8. Mezitím rozpustíme čokoládu (ve vodní lázni nejlépe) a přidáme smetanu
9. Pak už jen čekáme, až se nám korpus dopeče
10. Necháme vychladnout
11. Rozkrojíme
12. Namažeme krémem a spojíme
13. Čokoládový krém aplikujeme i na bok a vrch dortu
14. Na závěr posypeme kakaem 


Co se týče čokolády, smíchala jsem mléčnou a hořkou. Tak nějak cca 1:1.
Kakao samozřejmě použijeme na pečení, hořké... žádné Granko!!!




Originální recept najdete zde: http://cookpad.com/recipe/375604

Snad jsem na nic nezapomněla.
Dort byl vynikající. Vůbec nebyl přeslazený. Cukr je jen v těstu a náplň je čistá čokoláda a šlehačka. Už klasická osminka vám postačí.
V receptu nenajdete nic extra, co by byl problém sehnat, přitom svou chutí je dort výjimečný. 


Žádné komentáře:

Okomentovat